zondag 31 december 2017

Oud en nieuw

Een nieuw jaar begonnen! Altijd een mooi moment om even terug te kijken op de voorganger. In 2017 ben ik het jaar begonnen met een gaaf psy-trance AUM/Dr. Seuss festival in een uithoek van Nieuw Zeeland. In februari naar Vietnam gegaan om Saranne & co. te zien, in maart mijn permanente verblijfsvergunning voor NZ aangevraagd (en gekregen!), in april het overgrote deel van mijn bezittingen in NZ verkocht, in mei naar Colombia gevlogen en het pad van cacao gaan volgen, tot aan het strand, Las Peñitas waar ik op de een of andere manier in de hostelwereld ben beland. Dit was het jaar dat ik Ooooby heb achtergelaten, dat ik officieel yogalessen ben gaan geven, dat ik een relatie heb beëindigt en een nieuwe ben begonnen, dat ik weer een heel stukje beter in Spaans ben geworden, dat ik een surfboard in mijn gezicht heb gekregen (hechtingen waren nodig! toch surf ik nog graag!) en dat ik voor het allereerst in mijn leven een heel jaar geen voet op Nederlandse bodem heb gezet...

Momenteel zit ik in Panama City, bij de familie van Kevin. Gisteren de reünie van zijn vaders kant bezocht, die precies hetzelfde is als onze familiereünies (veel eten, bbq en aardappelsalade, plastic stoelen, elk jaar weer splinternieuwe nichtjes en neefjes) met daarbovenop keiharde salsa en reggeaton muziek. Niet voor niks, want uiteraard werd er gedanst! 

We zouden eigenlijk nu al terug zijn in Nicaragua voor de jaarswisseling, maar toen we een paar dagen geleden wilden vliegen kwamen we er achter dat Panama sinds een kleine maand op de risicolandenlijst staat voor gele koorts. Om terug in Nicaragua te vliegen had ik dus opeens een vaccine nodig! Die gauw gehaald en toen was het 10 dagen wachten tot het vaccine actief wordt en we weer een 2e poging  mogen doen om terug te vliegen. Dus... oud en nieuw in een van de grootste steden van Centraal Amerika.

Terug in Nicaragua ga ik straks weer verder werken bij Mano a Mano, in receptie, management en dus als yogalerares. Dat zat er na al die jaren toch wel eens aan te komen. Saranne komt me in februari weer eens opzoeken, en in April heb ik een optie weer een cacaostage te doen. 

Ik wens iedereen een superfijne jaarwisseling en een gezond, gelukkig, spannend, avontuurlijk, mooi en warm nieuw jaar!! Dank je wel voor het volgen van mijn avonturen!

Las Peñitas
Happy :-)

Ben mijn yoga eindelijk echt gaan delen

De crew van Mano a Mano - mooie plek en fijne mensen

Op naar Panama - de vakantie die iets langer duurde dan gepland :-)


In de waterval!

Kerst in de tropen - maar toch met een sneeuwpop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten