woensdag 2 augustus 2017

Simpel

Na het ChocoMuseo ben ik ondertussen verder getrokken naar León, de grote rivaal stad van Granada. Ze hebben beiden jaren geaast naar de hoofdstad status, maar werden het niet eens dus is het nogal trieste Managua als officiële capital van Nicaragua uitgeroepen. Ik werk hier in een klein hostel dat wordt gerund door een lieve jonge familie uit El Salvador. Het is hier veiliger en rustiger dan in hun thuisland, en meer kansen om qua tourisme wat op te bouwen. Ze zijn pas 3 maanden open, maar hebben al flink wat neergezet en het is een fijne plek. Ik doe simpel receptiewerk, maar begin steeds meer betrokken te worden bij de activiteiten en tours. Ik vind het heerlijk om de rol van gastvrouw te spelen en lekker te zorgen dat iedereen het naar zijn zin heeft en weet wat hoe waar.

Aangezien me dit zo bevalt, sprong een andere positie uit voor me, en heb ik gesolliciteerd voor een tijdelijke management positie bij de Simple Beach Lodge in het kleine kustplaatje Las Peñitas. De eigenaren, een mooi Argentijns stel, vond mij de meest geschikte kandidaat om hun te vervangen tijdens hun vakantie en per 12 augustus begin ik als interim manager! Het is een klus voor twee maanden, precies genoeg om er een beetje in te komen en te ervaren of dit iets voor langere tijd zou kunnen zijn. Las Peñitas is een van de beste surf stranden van Nicaragua, en de lodge ligt letterlijk aan het strand. Ik heb dus geen excuses meer om niet elke dag even te oefenen, en naast mijn Spaans en management skills eindelijk eens even te leren op de juiste plek in de golf op dat board te gaan staan.

Ondertussen heb ik hier op de markt rauwe cacaobonen gekocht en mijn eerste paar ladingen verse chocolade truffels gemaakt. Het begint met roosteren van de bonen, dan pellen en vermalen (alles met de hand!), dan mixen met iets zoets (heerlijke lokale natuurlijke honing) en in een ijsblokjesvorm in de diepvries gooien. Super basic, maar je moet ergens beginnen. De familie en de andere vrijwiligers hier krijgen elke batch voorgeschoteld en zijn dus wel happy met me hier. Ik ben zelf ook errug happy, Nicaragua lijkt me nog even niet los te laten!

Een van mijn laatste dagen voor het ChocoMuseo in Granada :-)

Mijn verjaardagsweekend vieren aan Laguna de Apoyo

Nieuwe vrienden!

De tuin van het Blue Hat Hostel in Leon, mijn nieuwe thuis voor eventjes

Koloniale pracht in Leon

Uitzicht vanaf de grootste kathedraal in Centraal Amerika - vulkanen in de achtergrond

Binnen in de kathedraal

Uitzicht vanaf de Simple Beach Lodge


De Simple Beach Lodge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten