dinsdag 23 mei 2017

Long way round

Ik heb wel een gegrapt dat als ik nu nog verder weg ga, ik eigenlijk weer terug naar Nederland kom, de andere kant langs. Nou, het is zover, vandaag vliegen Matt en ik via Los Angeles en Fort Lauderdale naar Bogota, Colombia. We gaan daarmee de datumgrens over en dus terug in de tijd, we komen in LA aan voordat we vertrekken.

De laatste weken zijn hectic geweest met alle voorbereidingen. Ten eerste was het wachten op mijn visum, die eindelijk binnen is. Ik heb nu officieel een permanent verblijfsvergunning voor Nieuw-Zeeland, en kan de rest van mijn leven terug komen. Het is altijd goed om opties te hebben ;-)

Daarnaast heb ik alles bij Ooooby moeten afronden. Het was een heel proces om mezelf uit de organisatie te werken en te zorgen dat alles goed werd overgedragen. Het was emotioneel ook zwaar, net als je eerste liefde is ook je eerste echt baan niet iets waar je zomaar van wegloopt... De deur staat altijd voor open gelukkig, wie weet hoe het er allemaal voor staat als ik straks weer terug kom in Nieuw-Zeeland.

Alsof dat niet genoeg was moest mijn auto ook nog gerepareerd worden. Een paar weken geleden is er een deuk in gereden door Emma Paki, mijn AirBnB host voor een weekje en blijkbaar een bekende zangeres in Nieuw-Zeeland. Het was even een gedoe, want ze had geen verzekering en heeft heel moeilijk gedaan over de kosten voor de reparatie. Het was niet goedkoop want de auto was flink toegetakeld, maar gelukkig is ze uiteindelijk over de brug gekomen. Weer een ervaring rijker.

Ondertussen hadden we steeds tijdelijke woningen met het "huis-sitten" en laatste bezoeken aan vrienden. We hebben in West Auckland de meeste spullen verkocht (dag surfboard, dag fiets!), toen in Taranaki gesurft en koeien gemolken, in Maungatautari op 2 honden, 8 alpaca's, 20 kippen en een cavia gepast en de laatste 2 nachten bij Johan en Miriam doorgebracht.

Johan heeft mijn auto gekocht, dus dat kwam goed uit en ze zijn ook zo goed geweest onze overgebleven bezittingen een plekje op de boerderij te geven. Nu hebben we alleen nog onze rugzakken en kan de reis beginnen. En precies op tijd, want we hebben hier net de afgelopen 2 nachten de eerste vorst gehad, vroeg dit jaar. Bye bye Nieuw-Zeeland, for now!

Uitzicht over de Waikato - helder, zonnig en koud!
Ready to go!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten